¿COMO CHEGABAN AS CANTIGAS E AS MELODÍAS FORÁNEAS Á NOSA TERRA?
É un interesante tema para debatir en grupo, porque cada participante a través da súa experiencia vai afrontar diversas respostas entre as que podemos atopar sen dúbida algunhas das seguintes:
- Na casa aprendíanse as cantigas da primeira infancia, escoitándollas ás nais e ás avoas.
- Na casa tamén se aprendían retahílas, adiviñas, trabalinguas e acertixos.
- Xogando con outros nenos e nenas aprendíanse as cantigas da corda, da roda, as sortes e todas aquelas melodías que tiveran relación cos xogos.
- Algunhas cantigas vencelladas ós xogos eran propiciadas polos mestres; case exclusivamente as que se cantaban en lingua castelá.
- Nas festas, por medio das charangas e orquestas;
- Nas romerías e festas de campo por medio dos cegos, dos mendiños...
- Nas fiadas, esfolladas, seráns e troulas.
Hai que considerar tamén que menos habituados ó uso da escritura, os nosos devanceiros tiñan a memoria auditiva moi desenvolvida.
- Ca radio, a partires dos anos 50, onde xa había aparellos en moitas casas.
- Co servicio militar.
- Co contacto entre persoas procedentes doutras localidades.
- Co cine: Gardel, Imperio Argentina...
Hai que dicir tamén que o canto estaba presente en moitas actividades da vida cotiá.
- Ó rematar os labores agrícolas importantes: sega, malla, vendimia...
- Nas labores realizadas colectivamente: fiadas, esfolladas...
- Cando estaban as costureiras nas casas. Elas xogaron un papel moi importante á hora de levar cantigas e coplas dun lugar a outro.
- Para face-lo camiño máis curto cando ían ou volvían dunha feira, festa ou romería.
- Ó lavar nos lavadeiros públicos ou nos ríos.
- Ó ir a fonte ou apaña-la herba.
- As criadas traían consigo as súas cantigas ás casas nas que servían, e ensinábanllas ós nenos máis pequenos.